Ons team

_MG_8638 _MG_8688 _MG_8671
Willy Marneef  Véronique Marneef Carolien Smits 

Willy Marneef
Het werkelijk op maat geven van een  BHV-opleiding . Echt gemaakt op uw bedrijf.
Onze werkwijze is dan ook: Eerst RI&E dan BHV.
Mijn opvatting is dat een BHV-opleiding niet moet bestaan uit een brandje blussen en weten waaruit een branddriehoek bestaat. Maar dat er bij “de voordeur” wordt gekeken waar de risico zich bevinden en daar dan iets aan doen. Tevens de werknemers bewust maken van de veiligheidsvoorzieningen en procedures. Je bent er niet klaar mee alles in een plan te vervatten en dan denken nu is het veilig.
Instructie personeel… vertellen en oefenen daar ligt de verantwoording bij de werkgever, de werknemer heeft daar aan te voldoen daar hij ook medeverantwoordelijk is…. Als we dit in Nederland zouden doen waren er geen “achter afvragen” meer van: hoe kan dat nou hier gebeuren….. snap je dat nou!?

Véronique Marneef
Als veiligheidskundige kom ik bij veel verschillende bedrijven en organisaties over de vloer.
Hierdoor ken ik de ins en outs van het maken van een goede RI&E en weet ik  wat nodig is om veiligheid te creëren en te waarborgen.

‘Een RI&E moet altijd actueel zijn. Verandert er iets in de werkmethoden? Is er sprake van nieuwe diensten?
Komt er een nieuwe productielijn? Of worden werkomstandigheden aangepast?
Dan ga ik langs, voor een nieuwe RI&E en stel deze zonodig bij. Op basis van de aangepaste RI&E kijk ik of er veranderingen nodig zijn in het BHV plan. Zo ja, dan houden we daar in het vervolg tijdens trainingen en herhalingscursussen rekening mee. Onze incompany aanpak geeft medewerkers letterlijk een voorsprong voor het geval er iets gebeurt. Bovendien is optimale communicatie met externe hulpverleners gegarandeerd.’

Carolien Smits
Het team van Operational Care verzorgt op praktische en persoonlijke wijze maatgerichte trainingen & opleidingen op het gebied van BHV. Daarbij staat persoonlijke aandacht voor onze klanten centraal. Wij denken dan ook graag met hen mee over de invulling van de diverse BHV trainingen & opleidingen binnen de organisatie.

Als medewerker van de afdeling Opleidingen heb ik veel contact met onze klanten en instructeurs.
En ben ik het eerste aanspreekpunt als het gaat om de planning en de administratieve  afhandeling van de trainingen & opleidingen die door Operational Care verzorgd worden.